الفاظ متقابل در کتاب حاشیه مولی عبدالله یزدی (بررسی و معجم)

حيدر عبد الحسين مير سلمان زوين

چکیده

این مطالعه به بررسی روش‌های کتاب “حاشیه ملا عبدالله یزدی” در علم منطق می‌پردازد، که یکی از علوم تاثیرگذار در تعمیق و گسترش سایر علوم به‌ویژه علوم الهی و فلسفه است. هدف اصلی این مقاله، ارائه یک مقایسه علمی از سبک‌های آموزشی منطق است، چرا که آموزش این علم اغلب با چالش‌هایی به دلیل تجرید مفاهیم فلسفی مواجه است. ▫️این پژوهش بر اهمیت استفاده از روش‌های سیستماتیک و الفاظ متقابل در فرآیند یادگیری تاکید دارد تا از بروز خطاهای ذهنی در مواقع تفکر جلوگیری کند و اشتباهات موجود در پردازش و تنظیم اطلاعات را تصحیح نماید. همچنین به ارائه یک الگوی آموزشی عملی می‌پردازد که منطق را به ابزاری کارآمد در همه زمینه‌های تفکر علمی و عملی تبدیل می‌کند. ▪️علاوه ‌براین، مقاله به ضرورت بازنگری در مباحث برهان و مغالطه متناسب با شرایط معاصر اشاره دارد تا دانش‌آموزان بتوانند نظم و انضباط منطق را در برابر پیچیدگی‌های فکری و فرهنگی حفظ کنند. اهمیت مطابقت عمق موضوعات علمی با سطح توانایی مخاطب نیز به‌عنوان یکی از عوامل مهم در بهره‌گیری کامل از منابع آموزشی مورد توجه قرار گرفته است. 🔠واژگان کلیدی: علم منطق، الفاظ متقابل، فرآیند یادگیری، حاشیه ملا عبدالله.

ویژه نامه ها

ویژه نامه 1 ویژه نامه 2  معرفی آثار  معرفی آثار(انگلیسی)
ویژه نامه (عربی) حکیم بهابادی در یک نگاه (فارسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (انگلیسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (ترکی)
TPL_BACKTOTOP