در دیدار دبیر علمی کنگره علامه بهابادی جناب دکتر حسن عبدی‌پور با حجت الاسلام و المسلمین عبادی معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه، حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن ابراز رضایت از اقدامات دبیرخانه کنگره علامه بهابادی یزدی  تاکید نمودند:

برگزاری این کنگره قطعا کاری انحصاری‌آواز و از سوی دیگر پاسداشتی برای شخصیت علامه بهابادی است که نباید خدمات علمی ایشان به فراموشی سپرده شود.

ایشان خاطر نشان کردند که  احیای آثار و تکریم  اندیشمندان شیعی کاری بزرگ و ماندگار است و به معرفی دقیق از سوی برگزارکنندگان کنگره نیاز دارد.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه تاکید نمودند که شناخت این شخصیت باید مورد توجه خاص معاصرین، حوزه‌ها  و طلاب باشد. و می بایست نسبت به این شخصیت فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود تا به معرفی جامع و کامل از شخصیت ایشان دست پیدا کرد.

حجت الاسلام عبادی فرمودند: داشتن خروجی این‌گونه کنگره‌ها  مستلزم مطالعه ابعاد ناشناخته  شخصیت این متفکران بزرگ است و آن نیز نیاز به بستر‌سازی فرهنگی دارد.

ایشان یادآوری نمودند که تشکیل مجمع‌های علمی نیز به شناخت این شخصیت کمک مؤثر و مهمی خواهند داشت. و برگزاری پیش‌نشست‌ها و کارگاهای مقدماتی کنگره، زمینه معرفی و شناخت بهتر علامه را فراهم  می‌نماید.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی با استقبال از برگزاری کنگره علامه بهابادی اظهار داشتند:

 از برخی ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار این معاونت قرار دارد جهت برگزاری بهتر و باشکوه‌تر کنگره می‌توان استفاده نمود و همچنین از همکاری نمایندگان جامعه المصطفی در ترکیه و عراق جهت برگزاری پیش‌نشست، بازدید از کتابخانه و ... خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان خواهان ثبت کنگره در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام isc شد و ابراز داشت جامعه المصطفی آماده همکاری در این زمینه است.

ویژه نامه ها

ویژه نامه 1 ویژه نامه 2  معرفی آثار  معرفی آثار(انگلیسی)
ویژه نامه (عربی) حکیم بهابادی در یک نگاه (فارسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (انگلیسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (ترکی)
TPL_BACKTOTOP