دکتر عسکر دیرباز ریاست محترم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در دیدار با اعضای هیات دبیرخانه کنگره بین المللی علامه بهابادی:

این که پرچمی را که به دست گرفتید، پرچم خیلی مبارک و مقدسی است و اهتزاز این پرچم باعث افتخار بهاباد، استان یزد، کشور و حتی جهان اسلام و جهان علم است.

مقام معظم رهبری روی هویت ایرانی، اسلامی تأکید زیادی دارند. یکی از راه ‌های مهم تحقق آن، کار شماست که با معرفی علامه بهابادی باعث تقویت و تثبیت هویت نسلی می شویم که با آن مواجهیم.

توصیه‌های بنده برای برگزاری موفق این کنگره بین‌المللی بدین شرح است:

1- باید اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشیم تا نسل امروز بفهمد که چه گذشته پرمایه‌ و چه مفاخری داشته‌ است که با کمترین امکانات در جهان اسلام شاخص شده اند.

2- در این مؤسسه گروه منطق فوق العاده ای داریم که روی منطق جدید، منطق قدیم، منطق ریاضی و... کار می‌کنند و گروه‌های منطقی داریم که تصحیح انتقادی کرده و با دنیای علم ارتباط دارند. آن ‌ها می‌توانند آثار منطقی علامه را تصحیح انتقادی کنند. این نوع تصحیح می‌تواند مکمل کارهای دیگر باشد و در سطح جهان اسلام و حتی دنیا قابل طرح باشد.

3- مجله ای داریم که یک صفحه آن عربی، صفحه دیگر انگلیسی و صفحه‌ی بعدی آلمانی است و در بسیاری از مراکز علمی و پژوهشی دنیا توزیع می‌شود. از این امکان می‌توانید استفاده نمایید.

4- ما باید از مزیت‌های فضای مجازی بهره برداری نماییم و کار های تخصصی را به زبان همه فهم و برای عموم منتشر نماییم. ازکلیپ ها ی کوتاه، پادکست و... استفاده نماییم تا ابعادی از شخصیت و تراوشات فکری علامه در زمینه‌های ادبیات، منطق، فلسفه، اخلاق، معنویت و عرفان را تبیین نماییم تا مردم را به سمت‌ و سوی تفکر و تعقل منطقی و منطق استدلالی سوق دهیم. همچنین محقق و پژوهشگر امروز بفهمد که برای کارهای علمی و فکری خودش می‌تواند از اندیشه بزرگان گذشته مانند علامه بهابادی متنفع گردد ولی نگاه ما باید به آینده باشد.

5- به معرفی این شخصیت هم اکتفا نکنید. شما که تجربه‌ای ارزشمند در زمینه معرفی مفاخر و عالمان و دانشمندان پیدا کرده‌اید، مفاخر دیگر خود را که متون برخی از آن ‌ها را خواندند و بسیار عالی بود، معرفی نمایید. این هویت و این عالم پروری یک امر منقطع نیست. خورشیدی تنها نیست بلکه ستاره های متعددی است که به‌مرور طلوع می‌کنند و برای تربیت نسل‌های حال و آینده بسیار مؤثر می‌باشد. آن‌چه درمورد علامه به دست آوردید در قالب‌های مختلف از جمله هنر بیان نمایید و برای طبقات مختلف تولید محتوا نمایید.

ویژه نامه ها

ویژه نامه 1 ویژه نامه 2  معرفی آثار  معرفی آثار(انگلیسی)
ویژه نامه (عربی) حکیم بهابادی در یک نگاه (فارسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (انگلیسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (ترکی)
TPL_BACKTOTOP