فرهنگ، حقیقتی زنده و زاینده است که پیوسته در حال تحول است و در عصر تکنولوژی و جهانی شدن، محافظت از فرهنگ­ها یکی از دغدغه­های مهم ملت­ها است. بی­شک تقلید کورکورانه از فرهنگ بیگانه به استحالۀ فرهنگی خواهد انجامید؛ از این­رو توجه به فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی به عنوان یک فرهنگ غنی و هویت­ساز از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.

در شرایط کنونی، ما به‌عنوان یک کشور اسلامی باید با توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از جهانی شدن، برای مواجهه با این پدیده آمادگی لازم را داشته باشیم و با اتکا به داشته‌های فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی، علاوه بر حفظ هویت خویش، با بهره‌گیری از ابزار فرهنگی وهنری برآمده از تکنولوژی به­روز، درصدد حفاظت از ارزش­های فرهنگی و نیز جهانی­کردن آن باشیم. در این­راستا شناسایی و معرفی شخصیت­های اثرگذار در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی با استفاده از ابزارهای هنری ضروری است.

دبیرخانه کنگره علامه بهابادی علاوه بر معرفی ابعاد علمی ناشناخته علامه بهابادی به جامعه فرهیخته کشور، تلاش دارد این دانشمند بزرگ ایرانی قرن دهم را به نسل جدید معرفی نماید؛ از این­رو اقدام به ساخت انیمیشن با محتوای معرفی بهاباد و علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی برای مخاطب کودک و نوجوان نموده است.

 

ویژه نامه ها

ویژه نامه 1 ویژه نامه 2  معرفی آثار  معرفی آثار(انگلیسی)
ویژه نامه (عربی) حکیم بهابادی در یک نگاه (فارسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (انگلیسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (ترکی)
TPL_BACKTOTOP