در این جلسه ابتدا گزارشی از فعالیت های صورت گرفته دبیرخانه ارائه و سپس  درخواست های دبیرخانه از نمایندگی مقام معظم رهبری جهت هماهنگی  و ارتباطات با سایر مراکز و مؤسسات عراقی مطرح  گردید.

آیه الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق از روند پیشرفت دبیرخانه از سفر قبلی هیئت تا کنون ابراز خرسندی و پیگیری های مستمر جهت حصول نتیجه مطلوب را یکی از شرایط موفقیت در این همایش بیان کردند .

ایشان افزودند : همفکری و هم افزایی و مشارکت  بین مراکز حوزوی و دانشگاهی را  از نقاط قابل ملاحظه ای عنوان کردند و تجارب قبلی از برگزاری همایش ها حاکی از این واقعیت دارد که هر جا نامی از همایش بین المللی می آید قاعدتاً معنای آن این است که طرفین باید سهم مشارکت واقعی داشته باشند و بدین گونه اگر مقالات و بحثی ارائه و از سوی هیئت علمی کنگره برجسته و قابل چاپ گردد لازم است ترجمه و در همایش توسط خود شخص قرائت و مورد نقد و ارزیابی و نقاط  ضعف و قوت مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری برگزاری پیش نشست های مقدماتی قبل از برگزاری کنگره را از لازمه های هر همایشی دانسته و ایجاد حلقه های مختلف با عنوان های متفاوت و تخصص های مورد نظر را از محکمات و مقومات هر همایشی معرفی کردند . ایشان خاطر نشان کردند  که  در اختیار قرار دادن فهرست مؤلفین که با دفتر نمایندگی ارتباط دارند می تواند در این مسیر کمک بسزایی داشته باشد و در این خصوص جناب آقای محسن زاده معاون پژوهشی می توانند با دبیرخانه کنگره همکاری داشته باشند.

ایشان با تأکید مجدد مشارکت همه جانبه همه اطراف در کنگره را خواستار شدند و ملاحظات و شرایط  را نیز با تشکیل حلقه های متفاوت پیش نشست در مراکز مختلف شرط  تأثیر گذار در اجرا و محقق شدن بهتر اهداف دبیرخانه کنگره بر شمردند .

معظم له  تاکید نمودند که معاون پژوهشی با در اختیار داشتن فهرست مؤلفین از ایشان برای مشارکت در بحث ها و ارائه مقالات و حتی آمادگی برای پیش نشست های مقدماتی دعوت به عمل خواهند آورد و موضوعات علمی که مورد نظر دبیرخانه علمی کنگره باشد تهیه و تدوین و آمده ارائه خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق  در پایان پرهیز از افراط و تفریط  در دعوت از مدعوین در ارائه مقالات  و یا بی توجهی به برخی از ملاحظات و حساسیت ها در حسن برگزاری کنگره تأثیر گذار و رهنمود هایی ارائه نمودند .

ویژه نامه ها

ویژه نامه 1 ویژه نامه 2  معرفی آثار  معرفی آثار(انگلیسی)
ویژه نامه (عربی) حکیم بهابادی در یک نگاه (فارسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (انگلیسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (ترکی)
TPL_BACKTOTOP