اعضای دبیرخانه کنگره بین المللی علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی در سفر به استان یزد با هدف معرفی و شناساندن این شخصیت عالم بین المللی و تعامل با حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها ... دیداری با مدیر کل صداوسیمای استان انجام دادند تا بتوانند رسالت خویش که همان تبیین جایگاه شخصیت علمی، فرهنگی و مدیریتی علامه است را از نگاه رسانه ای به انظار عموم جامعه تقدیم نماید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دبیر علمی‌کنگره بین المللی علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی با تشریح فعالیت های علمی دبیرخانه،  برنامه‌ها و اهداف برگزاری این کنگره را بیان نمودند.
مدیر کل صداوسیمای استان یزد ضمن خوش آمدگویی و تقدیر از مجموعه فعالیت های صورت گرفته جهت شناساندن و معرفی این عالم وارسته و کمتر شناخته شده عرصه بین المللی، افزود: هویت هر سرزمین و منطقه ای وابسته به عوامل مختلفی است. عالمان و دانشمندان بارزترین و برجسته ترین نشانه هویتی و معرفتی آن سرزمین، استان و یا شهر است. حتماً باید روی این موضوع کار شود به ویژه این کار مبارکی که شما در کنگره آغاز کرده اید و به معرفی شخصیتی پرداخته اید که در حقیقت برای اکثریت عامه و حتی افراد خاص ناشناخته است و در فضای عمومی جامعه نیز مغفول و مجهول مانده است.
کریمی خاطر نشان کرد: برای شناساندن صحیح و بهتر علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی از طریق رسانه می توان چند مدل ارائه نمود که خروجی مطلوب و با کیفیت به همراه داشته باشد. مورد اولی که می توان به آن اشاره کرد تبلیغات به صورت زیر نویس است و شامل شخصیت خود علامه، زمان برگزاری همایش، مسابقه کتابخوانی و یا سایر گزارش های خبری مربوط به همایش می‌باشد که به اطلاع عموم رسانده شود .
در مرحله بالاتر در خواست شرکت دریک برنامه تلویزیونی است که امکان آن نیز فراهم می‌گردد . بخش دیگر مربوط به برنامه‌های رادیویی با محوریت علمی، فرهنگی و تاریخی مرتبط با همایش است که قابل هماهنگی و اجرا دارد.
مدیر کل صداوسیمای یزد افزود: در معرفی عالم بزرگی همچون ملاعبدالله بهابادی یزدی هر کاری انجام شود باز هم جای کار وجود خواهد شد و ما ادای دینی که برگردن داریم انجام خواهیم داد. برای آن که عموم جامعه با تمام زوایای زندگی و شخصیت علامه آشنا شوند ضروری است تصویری واضح و شفاف از موضوع ارائه گردد که حق مطلب ادا شود . لازمه این کار نگاه چند رسانه ای داشتن به موضوع است. به عنوان مثال تهیه موشن، مستند، سریال، تله فیلم و تکنیک های و قالب های رسانه ای می تواند  گزینه‌های مناسبی برای این کار باشد . البته خروجی و کیفیت مطلوب که بتواند ماندگاری اثر داشته باشد بسیار نکته قابل توجهی است که با مرور زمان دست خوش فراموشی نشود.
در حوزه مستند سازی ابعاد مختلفی وجود دارد. چه به صورت پورتره ساخته شود و چه شکل داستانی داشته باشد هر کدام روایت ها و شرایط خاص خود را دارد. که البته توصیه بنده این است علیرغم صرف هزینه زیادی که خواهد داشت و زمان بر نیز خواهد بود اما یک اثر ممتاز و ماندگار به جا خواهد گاشت. البته برای شروع کار بهتر است یک مستند پورتره ی گزارشی و روایتی از زندگی علامه ساخته شود و یا در حوزه موشن و گرافیک نیز امکان کار کردن وجود دارد.
پوشش مربوط به برگزاری همایش نیز چه به صورت زنده یا نوار تحویل و با توجه به شرایط زمانی و مکانی قابل انجام است .
 در پایان کریمی‌به اهمیت اثر فاخری که باید برای معرفی و شناساندن شخصیت علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی ساخته شود اشاره و توصیه کرد: جایگاه علمی، اجتماعی، فرهنگی ایشان به گونه ای است که یک فیلمی ساخته شود که ارزشمند ، ماندگار و تبیین کننده شخصیت ایشان باشد . و ما نیز در این راه تا جایی که توان و ظرفیت داشته باشیم با دبیرخانه کنگره جهت برگزاری با شکوه و درخور این عالم وارسته ، همکاری و مساعدت خواهیم داشت.

ویژه نامه ها

ویژه نامه 1 ویژه نامه 2  معرفی آثار  معرفی آثار(انگلیسی)
ویژه نامه (عربی) حکیم بهابادی در یک نگاه (فارسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (انگلیسی) حکیم بهابادی در یک نگاه (ترکی)
TPL_BACKTOTOP